Innoveren tijdens de crisis
In 2008 gaat Timmerfabriek Webo volledig van eigenaar over, van Jan naar zijn zoon Willem. Willem Haase krijgt direct de uitdaging voor zijn kiezen om het bedrijf door de crisis te loodsen. Dit lukt succesvol door innovatie binnen de onderneming nog meer te stimuleren. Waar mogelijk pakken ze met een uitvindersgeest de zaken aan.
Willem Haase: “Als we deden, wat we zeven jaar daarvoor deden was het niet goed afgelopen. Ik heb tijdens de crisisjaren ongeveer vijftig procent van mijn concurrenten zien wegvallen. Wij hebben de laagconjunctuur aangegrepen als een kans. We zijn gaan innoveren en met succes. In onze sector gold dat de producten steeds slechter én duurder werden. Een gevaarlijke mix, zo is gebleken. Bij WEBO is geïnvesteerd in zowel de producten als de processen die eraan ten grondslag liggen. Dat betekent robotisering, automatisering, kortom; waar mogelijk, industrialisatie. Volgens ons is dat de toekomst voor onze branche.”
Het bedrijf blijft groeien en maakt klanten, familie en vrienden en tevens buren nieuwsgierig. Timmerfabriek Webo organiseert op 14 maart 2009 daarom haar eerste Open Dag. Iedereen krijgt een kijkje achter de schermen en kan genieten van verschillende Oud-Hollandse spellen en haring.