Van corporate branding naar vitaliteitsonderzoek

Vitaliteit: de weg naar duurzame inzetbaarheid van onze werknemers

Van corporate branding naar vitaliteitsonderzoek. Lisanne heeft binnen WEBO de volgende stap gemaakt. Deze 3e jaars studente HRM is in september 2017 gestart met haar stage bij WEBO. In deze functie als stagiaire was Lisanne druk met de corporate branding, werving en selectie en ziekteverzuim. Lisanne kwam tot de ontdekking dat een vitaliteitsonderzoek binnen onze organisatie een interessant afstudeeronderzoek kon zijn.

Met de nodige kennis van ons bedrijf op zak is Lisanne begin februari gestart met een duurzaam duurzame inzetbaarheidsonderzoek binnen WEBO. Duurzame inzetbaarheid splitst zich van nature op in drie speerpunten: werkvermogen, employability en vitaliteit.

Wat in het voordeel werkt voor Lisanne, is dat ze WEBO al van binnen en buiten kent. Ze heeft door haar meewerkstage al de nodige kennis op gedaan en zal dit de aankomende tijd met literatuur versterken.
Door de nodige kennis die zij bij WEBO heeft opgedaan, verwacht Lisanne de betrouwbaarheid en functionaliteit van het onderzoek te vergroten.

Het doel van het onderzoek is: de persoonlijke vitaliteitbeleving van de medewerkers in beeld brengen. De medewerkers zullen organisatie breed deelnemen door middel van een enquête. Tijdens dit onderzoek wordt er aandacht besteed aan leefstijl, communicatie, gezondheid, energie en verdere speerpunten van het begrip vitaliteit.

WEBO hoopt met dit onderzoek nog beter in beeld te krijgen wat wij kunnen doen om de vitaliteit van onze medewerkers te vergroten en wat wij als organisatie kunnen doen om de vitaliteit van de medewerkers te verhogen. Wij kijken uit naar de resultaten van het onderzoek en zijn gemotiveerd wat met haar uitkomsten te doen!

Ook een stage bij WEBO? Bekijk de vacatures!